Ôsmimi cestami k sebe

Projekt “Ôsmimi cestami k sebe” reaguje na jeden z kľúčových problémov súčasného vzdelávania, a tým je nedostatočne prispôsobené vzdelávacie prostredie, ktoré vedie k jednostrannosti vo vyučovaní, nízkej motivácii a aktivizácii žiakov. Cieľom je vytvoriť vzdelávacie prostredie, ktoré napomáha žiakom rozvíjať svoj potenciál, pretože poznajú svoj […]

JA sa stále učím

Projekt “JA sa stále učím” spája tri dôležité rozmery. Prvým je samotný žiak, ktorý sa učí pomenovať svoje silné a slabé stránky, rozvíjať svoje schopnosti a chápať hodnotenie ako nástroj rastu, nie ako trest. Druhým rozmerom je komunita v škole – vďaka aktivitám, mentoringovej skupine […]

Odlišnosti – scitlivenie voči inakosti

Cieľom projektu bolo vytvorenie pozitívneho a podporného prostredia, kde deti a dospelí budú rešpektovať a akceptovať rôznorodosť, inakosť a individuálne rozdiely druhých. Považujem za nesmierne dôležité prijatie vlastných odlišností ako základ k prijatiu odlišností iných. Preto som počas celého roka pracovala s rodičmi a deťmi […]

Spolu získame viac

Cieľom projektu “Spolu získame viac” bolo zlepšiť triedne prostredie, kde sa každý žiak bude cítiť prijatý a bezpečne, a zároveň upevniť dobré vzťahy a spoluprácu medzi žiakmi piateho ročníka pri prechode na druhý stupeň ZŠ. Dôvodom projektu bola pozorovaná osamelosť a vyčlenenie niektorých žiakov z […]

Dejiny pre dnešok

Zámerom môjho pedagogického projektu bolo sprítomnenie obsahu vyučovania dejepisu pre dnešok, aby žiaci lepšie chápali využiteľnosť a zmysluplnosť týchto poznatkov pre prítomnosť a zvýšil sa tak aj záujem detí o predmet dejepis. Počas jednotlivých vyučovacích blokov sme spolu so žiakmi diskutovali na témy ako sú […]

V zrkadle príbehov

V projekte “V zrkadle príbehov” bolo cieľom rozvíjať emocionálne a sociálne zručnosti žiakov gymnázia prostredníctvom literárnych diel na hodinách slovenského jazyka a literatúry. Klasické literárne diela otvorili príležitosť na preskúmanie spektra emócií, ako napr. smútok, hnev, vďačnosť, zvedavosť, úzkosť atď.. Žiaci sa učili identifikovať emócie […]

Liga nápadov – Moja škola a JA

Liga nápadov – Moja škola a JA má tri rozmery. Liga nápadov, teda nápady akcií, ktoré si vymyslia samotní žiaci a počas roka ich realizujú, učia sa pritom plánovať, organizovať, vyhodnocovať riziká, pracovať v tíme, rešpektovať sa navzájom, majú možnosť sa realizovať v tom, čo […]

Šťastní v objatí prírody

Hlavnou víziou projektu bolo zlepšiť klímu v II.triede a Školskom klube, prostredníctvom zmeny prostredia, v ktorom žiaci trávia spoločný čas. Upraviť  triedu redukovaním nábytku, výzdoby a následne implementovaním prírodných materiálov a zelene. Cielenými aktivitami zapojiť žiakov, rodičov a učiteľov s cieľom posilniť vzájomné vzťahy medzi […]

EmpaTY + JA

Cieľom projektu projektu je poskytnúť žiakom 3., 4. ročníka v ŠKD a 7. ročníka ZŠ viac priestoru na triednických hodinách, hodinách SJL, v ŠKD a mimo vyučovania na poznávanie svojich emócií a emócií svojich spolužiakov, na ich pomenovanie a pochopenie, na odkomunikovanie pocitov svojmu okoliu. […]

Nech ruky zhotovia, čo srdce miluje

Cieľom projektu bolo zlepšenie jemnej motoriky u žiakov šiesteho a siedmeho ročníka základnej školy prostredníctvom poznávania a rozvíjania remesiel typických pre región hornej Oravy. Žiaci sa počas roka priebežne zoznamovali s remeslami typickými pre ich región, čím rozvíjali jemnú motoriku i poznanie regiónu. Aktivity boli […]