Ročný vzdelávací program Komenského inštitútu určený pre pedagogických, odborných zamestnancov a vedenie škôl s vysokým podielom žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a z prostredia generačnej chudoby.

"Skutočne silná škola je taká, kde každé dieťa dostane príležitosť rásť, bez ohľadu na to, odkiaľ prichádza. Takáto škola je mostom, ktorý spája svety. Poskytuje vzdelanie bez rozdielov, čím vytvára spoločnú cestu k lepšej budúcnosti.“
Trvanie: júl 2025 – jún 2026
Čo je ročný vzdelávací program Cesty k rovnosti?
- Má škola, ktorú vediete alebo v nej pracujete, vysoký podiel žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP) a z prostredia generačnej chudoby?
- Hľadáte spôsoby ako zlepšiť fungovanie na škole, zefektívniť vyučovanie a vytvoriť bezpečný priestor pre všetkých?
- Chcete, aby bola vaša škola mostom, ktorý spája svety?
Pomôže Vám Komenského inštitút, ak absolvujete jeho ročný vzdelávací program Cesty k rovnosti.
Naším cieľom je transformovať slovenské školy na miesta, kde každé dieťa môže naplno rozvíjať svoj potenciál bez ohľadu na socioekonomické prostredie, z ktorého pochádza. Veríme, že práve pedagógovia sú kľúčom k tejto zmene, a preto podporujeme ich odborný a osobnostný rast.
Cesty k rovnosti nie je len vzdelávací program – je to cesta k novej vízii školstva, kde je kvalitné vzdelanie dostupné pre všetkých a kde sa škola stáva priestorom radosti, rastu a príležitostí.
Pridajte sa k nám a staňte sa súčasťou zmeny, ktorá formuje budúcnosť slovenského vzdelávania.
V Komenského inštitúte už 10 rokov ponúkame pedagogičkám a pedagógom kvalitné vzdelávanie, šité na mieru súčasným potrebám na školách.
Ročný program Cesty k rovnosti je akreditovaným inovačným vzdelávaním pedagogického rozvoja. Za jeho úspešné absolvovanie získate osvedčenie o absolvovaní inovačného vzdelávania, za čo vám prináleží príplatok za profesijný rozvoj vo výške 6 %.
Pre koho je určený ročný program Cesty k rovnosti?
Do programu Cesty k rovnosti hľadáme ľudí, ktorým nie je ľahostajná problematika generačnej chudoby a veria, že každé dieťa si zaslúži rovnakú šancu na vzdelanie. Ak chcete prispieť k tomu, aby deti zo sociálne znevýhodneného prostredia mali lepší prístup k vzdelaniu a mohli naplno rozvinúť svoj potenciál, pridajte sa k nám. Spoločne môžeme vytvárať prostredie, v ktorom bude vzdelanie dostupné a spravodlivé pre všetkých.
Podporujeme a spájame ľudí, ktorí sa neboja pracovať na sebe, experimentovať a vo svojich študentoch a kolegoch postupne prebúdzať ducha slobodného myslenia a rozvíjať pocit osobnej zodpovednosti.
Ak patríte medzi ľudí, ktorí sa chcú učiť niečo nové, posúvať sa vpred a cibriť svoje názory v diskusii s inými ľuďmi podobného zmýšľania, tak ste naša krvná skupina. Ak máte vnútorný pretlak myšlienok a nápadov na zlepšenie svojich hodín, školskej komunity a ambíciu uviesť svoje vízie do praxe, tak sa pridajte k nám. Ak máte chuť nechať sa inšpirovať a zároveň inšpirovať iných, tak už vôbec neváhajte a klikajte na prihlášku!
Program Cesty k rovnosti sa zameriava na pedagogických a odborných zamestnancov škôl, ktoré majú vysoký podiel detí zo SZP a z prostredia generačnej chudoby.
Hľadáme dvojice
Do nášho ročného programu prijmeme 22 účastníkov. Z každej školy hľadáme dvoch reprezentantov – v ideálnom prípade jedného člena vedenia školy a druhého pedagóga alebo odborného zamestnanca.

člen vedenia školy
+

pedagóg alebo odborný zamestnanec
V takomto tandeme budú realizovať projekt, ktorého výsledkom majú byť pozitívne zmeny na škole. Sme presvedčení, že práve podpora a aktívne nasadenie v projekte zo strany vedenia je kľúčom k úspešnému a efektívnemu riešeniu výziev, ktorým škola čelí. Zapojenie pedagóga alebo odborného zamestnanca zasa zabezpečí implementáciu a praktickú realizáciu zmien zvnútra.
Vybraní účastníci budú zo základných alebo stredných škôl, ktoré majú vysoký podiel detí zo SZP a z prostredia generačnej chudoby.
Odborným partnerom Komenského inštitútu je Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici.





















Čo získate účasťou v ročnom vzdelávacom programe
Cesty k rovnosti?
5 intenzívnych pobytových workshopov – viac ako 80 hodín prezenčného vzdelávania pod vedením špičkových lektorov počas 17 dní strávených vo Vzdelávacom centre Zaježová, v lone prírody na lazoch stredného Slovenska, s ubytovaním v zrekonštruovanom gazdovskom dome s plnou penziou kvalitnej vegetariánskej stravy
exkurziu na inšpiratívnu inkluzívnu školu v Českej republike,
so zabezpečenou dopravou, ubytovaním a stravou na 2 dni
podporu skúseného mentora, ktorý vás bude sprevádzať počas celého štúdia
vedenie a podporu pri realizácii vášho PRAKTICKÉHO PROJEKTU ZMENY na škole
príležitosť zlepšiť a zefektívniť fungovanie vašej školy
spoznáte ďalších pedagógov
“vašej krvnej skupiny”, s ktorými sa budete vzájomne sieťovať, podporovať a inšpirovať
po ukončení začlenenie do Alumni programu s množstvom príležitostí na ďalší profesijný a osobnostný rast, podporu a sieťovanie
osvedčenie o absolvovaní akreditovaného inovačného vzdelávania
- 5 pobytových workshopov v Zaježovej
- 1 exkurzie na inšpiratívnej škole v Českej republike
- záverečných obhajob pedagogického projektu
Do programu by ste mali vstupovať s pomenovaním problému/výzvy, ktorú by ste chceli riešiť realizáciou svojho pedagogického projektu. Cieľom by malo byť dosiahnuť hmatateľnú zmenu vo svojej škole/školskej komunite.
Na základe vášho zámeru si finálny projekt začnete tvoriť na úvodnom workshope projektového manažmentu aj s pomocou skúsených konzultantov.
Počas finalizácie a následnej realizácie projektu budete mať k dispozícii vlastného mentora alebo mentorku, ktorý vás bude podporovať, pomáhať identifikovať možné prekážky a hľadať riešenia. Realizácia však ostáva čisto vo vašich rukách. O procese tvorby projektu a jeho ukončenia sa viac dozviete v odpovediach na konci stránky.
Príklady pedagogických projektov:
- zavedenie ranných komunít na začiatku vyučovania
- zlepšenie školskej dochádzky
- zapojenie rodičov do učiaceho procesu detí
Pozrite si viac príkladov zrealizovaných pedagogických projektov.
Proaktivita v zdieľaní skúseností, myšlienok a úspechov pedagogického projektu je jednou z dôležitých súčastí ročného programu. Pomáha šíriť inovácie medzi ďalších pedagógov, školy a širokú verejnosť.
Informovanie a zdieľanie je možné realizovať napr. prostredníctvom lokálnych médií, sociálnych sietí, blogov, článkov, ale aj účasťou na konferenciách, webinároch, či spoluprácou s ďalšími školami, štátnymi inštitúciami a pod.
Harmonogram a anotácie workshopov
Po kliknutí na názov workshopu sa vám rozbalí jeho popis.
ROK 2025
Prihlasovanie do programu je otvorené do 30. 4. 2025. Pre prihlásenie vyplňte tento formulár.
Záujemcovia, ktorí postúpia do druhého kola absolvujú krátky online pohovor. Následne im oznámime, či boli vybratí medzi účastníkov ročného vzdelávacieho programu.
7. – 10. júl 2025
Časť: “Teambuilding” s tímom Komenského inštitútu
Všetci sa spoločne stretneme, spoznáme a zistíme, čo nás spája. Pridelíme vám i mentora, alebo mentorku, ktorí vás budú sprevádzať nasledujúci rok nielen pri realizácii vášho pedagogického projektu.
Časť: “Vízia a zmena školy v kontexte generačnej chudoby” s lektorom Jurajom Hipšom
Oboznámite sa s kontextom vzdelávania žiakov z prostredia generačnej chudoby, získate vhľad do tvorby vízie školy a venovať sa budeme aj manažmentu zmeny.
Časť: “Projektový manažment” vedie skúsený kouč a lektor Tomáš Pešek.
Pedagogický projekt je kľúčovou súčasťou ročného vzdelávacieho programu. Nadviažeme na analýzu východiskovej situácie problému, pomôžeme vám definovať SMART ciele (špecifické, merateľné, dostatočne ambiciózne, realistické, ktoré ste schopný/á zrealizovať do konca štúdia), vytvoriť harmonogram aktivít a zvoliť si indikátory, aby ste zistili, či sa vám podarilo problém vyriešiť. Po troch intenzívnych dňoch plných návodov a diskusií budete mať v rukách zrealizovateľný projekt, ktorý bude prospešný pre vašu triedu, kolegov alebo školu a jeho realizácia vás bude vnútorne napĺňať.
11. – 14. august 2025
Úspešné vedenie školy, najmä v prostredí so sociálnymi a ekonomickými výzvami, si vyžaduje silné hodnotové ukotvenie a jasnú víziu. Tento workshop je určený vedúcim pracovníkom, pedagogickým a nepedagogickým zamestnancom škôl s vysokým podielom detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a generačnej chudoby. Pomôže im posilniť ich líderskú rolu, nájsť oporu vo vlastných hodnotách a vybudovať si väčšiu istotu pri rozhodovaní a riešení náročných situácií.
Témou workshopu bude aj „rank“ – otázka moci a privilégií. V náročných situáciách sa často cítime byť v nevýhode alebo v podriadenom postavení. Workshop pomôže účastníkom rozpoznať a využívať svoju formálnu aj osobnú moc konštruktívnym spôsobom na budovanie podporného a spravodlivého prostredia v škole.
Lektorka: Sylvia Ondrisova
3.-5. október 2025
Časť: “Mosty z chudoby” s lektorom Pavlom Hricom
Workshop mení spôsob nazerania na generačnú chudobu a na prístupy k jej riešeniam. Prináša mnohé „aha“ momenty. Zameriava sa na pochopenie nielen chýbajúcich materiálnych zdrojov jednotlivcov a rodín žijúcich v nestabilite, ale i nedostatku iných potrebných zdrojov; vžitie sa do mentálnych modelov chudobných ľudí; a porozumenie nepísaným pravidlám prostredia generačnej chudoby. Pedagógom absolvovanie tohto tréningu umožní:
- komplexnejšie pochopiť prostredie generačnej chudoby
- uvedomiť si špecifické problémy (nielen ekonomické), ktoré sťažujú žiakom z tohto prostredia učenie
- budovať si porozumenie a rešpekt pre deti a ich rodiny žijúce v nedostatku
- adresnejšie nastaviť aktivity zamerané na rozvoj týchto detí
Koncept „Bridges out of poverty“ rozpracovala v USA svetoznáma expertka Ruby Payne a ďalej ho rozvíja jej organizácia aha!Process, Inc. Tá poskytla Ceste von know-how a licenciu organizovať semináre „Mosty z chudoby“. Cesta von ich dopĺňa o svoje bohaté terénne skúsenosti.
Cesta von vznikla v roku 2018 s poslaním pomáhať ľuďom uviaznutým v generačnej chudobe. V strednej a východnej Európe sa tento problém týka predovšetkým Rómov žijúcich v marginalizovaných komunitách. Počas 6 rokov vyrástla Cesta von z nuly na organizáciu so 130 zamestnancami a na Slovensku pôsobí už v 36 marginalizovaných rómskych komunitách. Svoju činnosť rozšírila aj do Českej republiky a know-how šíri i do zahraničia.
Časť: „Príčiny vzdelávacích bariér žiakov zo SZP a MRK“ s lektorkou Zuzanou Révészovou
Workshop pomáha pedagógom porozumieť, prečo títo žiaci neustále zlyhávajú v slovenskom školskom systéme. Budeme hľadať odpovede na otázky:
- Ako ovplyvňuje generačná chudoba vzdelávacie výsledky žiakov?
- Aký je vplyv kultúrnych a jazykových kódov na porozumenie vzdelávacieho obsahu?
- Čo môžu robiť pedagogickí zamestnanci?
Ukážeme si príklady fungujúcich metód a edukačných stratégií, overených praxou. Blok ukončíme príbehmi mladých ľudí, ktorým sa vďaka prístupu pedagógov podarilo vymaniť z generačnej chudoby.
21. – 23. november 2025
Toto interaktívne školenie poskytne učiteľom nástroje a stratégie na efektívne vedenie triedy v duchu kolektívneho líderstva a rešpektujúceho manažmentu správania. Je určené pre učiteľov, ktorí chcú zlepšiť svoje pedagogické zručnosti a vytvoriť podporné prostredie pre rozvoj svojich žiakov.
Hlavné témy:
- Teaching as Collective Leadership (TACL) – filozofické princípy, vplyv na žiacke výsledky, manažment správania v kontexte TACL.
- Classroom Management – vytváranie bezpečného a predvídateľného prostredia, práca s pravidlami, rutinami a dôsledkami.
- Behavior Management Cycle – nastavovanie očakávaní, efektívna neverbálna komunikácia, pozitívne posilňovanie a neinvazívne zásahy.
Ciele školenia:
- Učitelia získajú prehľad o rôznych prístupoch k vzdelávaniu a ich dopade na žiakov.
- Osvoja si techniky na podporu pozitívneho správania a well-beingu žiakov.
- Naučia sa vytvárať triedne pravidlá, efektívne zadávať inštrukcie a aplikovať dôsledky.
- Prostredníctvom praktických aktivít si vyskúšajú modelové situácie a osvoja si konkrétne intervenčné techniky.
Worskhop povedú lektori z organizácie Teach - Peter Šinály a Katka Balčiráková.
ROK 2026
6. – 8. február 2026
Inklúzia ako nástroj formovania silnej, otvorenej a vnímavej komunity školy, schopnej zvládnuť výzvy 21.storočia. Utópia alebo realita? Ako sa TO dá? Čo je k tomu potrebné? Ako pomôcť kolegom vybaviť sa nástrojmi, ktoré vytvárajú žiakom príležitosti zažívať úspech? Prečo je potrebné vnímavať inklúziu ako nástroj a nie cieľ? Ako podporiť inkluprístup aj v jedálni a na chodbách škôl? O tom všetkom sa budeme nielen rozprávať.
Lektorka: Janette Motlová
apríl 2026
Obhajoby budú prebiehať v online prostredí v troch termínoch na konci mája a začiatku júna 2026. Presné termíny budú účastníkom oznámené v dostatočnom časovom predstihu.
Lektori/lektorky a podporný tím Komenského inštitútu:
Organizačné podmienky a informácie
Podmienky účasti
Premyslíte si pedagogickú výzvu, na ktorú by ste sa chceli zamerať v ročnom programe Cesty k rovnosti.
Príklad pedagogickej výzvy realizovanej v rámci akadémie nájdete TU.
Vyplňte prihlasovací formulár.
Prihlasovanie je otvorené do 30. apríla 2025. Výber uchádzačov bude prebiehať na základe informácií v prihlasovacom formulári.
Ak budete úspešný/-á v prvom kole, pozveme vás na online pohovor.
Informovanie vedenia školy/zriaďovateľa – ak vás po pohovore do programu vyberieme, je dôležité informovať vedenie školy o rozsahu vzdelávania a jeho podmienkach. Účasť na vzdelávaní si bude niekedy vyžadovať vašu absenciu na vyučovaní. Realizácia vášho pedagogického projektu by sa tiež mala uskutočniť s vedomím a ideálne podporou vedenia školy a kolegov.
Úplne ideálne je, keď svoju účasť budete konzultovať už pred vyplnením prihlášky.
Úhrada organizačného poplatku – poslednou podmienkou účasti v programe je úhrada poplatku vo výške 150 eur (Ide o činnosť oslobodenú od DPH podľa § 31 zákona o DPH). Následne už neplatíte žiadne ďalšie poplatky za ubytovanie, stravu, lektorov a pod. – všetko budete mať zabezpečené.
Ide o “symbolický” poplatok, keďže celkové náklady vašej účasti v ročnom programe sú vo výške cca 2 500 € (tie sú dofinancované z grantov a firemných darov). Kvalitné profesijné a osobnostné akreditované vzdelávanie tak získavate v hodnote 15 € mesačne, čo je približná cena jedného obeda s dezertom a kávou.
Samozrejme, ideálne by bolo, keby ste tento poplatok neuhrádzali z vlastných zdrojov (to je úplne posledná možnosť) – o úhradu poplatku najprv požiadajte vedenie vašej školy, prípadne zriaďovateľa, ZRPŠ, ale poznáme aj situácie, keď účasť vo vzdelávaní uhradil niektorý z rodičov/darcov.
Poplatok za vzdelávanie je potrebné uhradiť v priebehu júna.
Ak sa aj napriek všetkým pokusom o získanie financií na úhradu poplatku dostanete do situácie, že to je hlavná bariéra vašej reálnej účasti, dajte nám to vedieť vo vašej prihláške. V opodstatnených prípadoch sa môžeme dohodnúť na znížení alebo odpustení organizačného poplatku.
Aké sú podmienky pre úspešné ukončenie programu?
-
Účasť na piatich pobytových workshopoch v Zaježovej a na exkurzii v Českej republike (prvé dva workshopy sú povinné, pri ostatných aktivitách tolerujeme jednu ospravedlnenú absenciu)
-
Realizácia praktického projektu zmeny na vašej škole
-
Úspešné obhájenie výsledkov projektu pred odbornou komisiou
Miesto konania – Vzdelávacie centrum Zaježová
Ročný program Komenského inštitútu prebieha vo Vzdelávacom centre Zaježová, kde sú v krásnom prostredí zaježovských lazov vytvorené podmienky na intenzívne vzdelávanie. Pre účastníkov workshopov je k dispozícii pohodlné ubytovanie, inšpiratívne seminárne miestnosti: knižnica, študovňa s internetom, prednášková miestnosť a v neposlednom rade aj kvalitná vegetariánska strava.
Doprava na workshopy
Účastníci sa na jednotlivé workshopy dopravujú individuálne a cestovné náklady si hradia samostatne. Vzdelávacie centrum Zaježová nájdete približne 30 km od Zvolena na zaježovských lazoch v časti prezývanej „Polomy“. Na miesto je možné dopraviť sa autom i autobusom zo Zvolena.
Riaditelia a zástupcovia, pedagógovia aj odborní zamestnanci stredných i základných škôl s vysokým podielom žiakov zo SZP a prostredia generačnej chudoby. Je dôležité, že máte chuť urobiť niečo pre seba a pre svoju školskú komunitu.
Do programu sa prihlásite vyplnením prihlasovacieho formulára do 30. apríla 2025. Keďže ide o komplexnejšiu prihlášku, prosím vyhraďte si na to dostatočný čas. Pred podaním prihlášky je potrebné, aby ste mali premyslené, akému problému/výzve by ste sa vo svojom pedagogickom projekte chceli venovať a ako by ste želané zmeny chceli dosiahnuť.
Ak patríte medzi ľudí, ktorí majú chuť učiť sa niečo nové, posúvať sa vpred a cibriť svoje názory v diskusii s inými ľuďmi podobného zmýšľania, tak ste naša krvná skupina. Ak máte vnútorný pretlak myšlienok a nápadov na zlepšenie svojich hodín, školskej komunity a ambíciu uviesť svoje vízie do praxe, tak sa pridajte k nám. Ak máte chuť nechať sa inšpirovať a zároveň inšpirovať iných, tak už vôbec neváhajte a klikajte na prihlášku!
Štyri dni Teambuildingu a projektového manažmentu (júl), štyri dni workshopu Osobná vízia a práca s mocou (august), 3 ďalšie víkendy (piatok poobede – nedeľa obed), pravidelné mesačné online konzultácie s mentorom/-kou a exkurzia v Českej republike na záver programu. Okrem toho treba počítať aj s tým, že sa budete priebežne venovať realizácii svojho pedagogického projektu, sieťovaniu a pod.
Cieľom pedagogického projektu je pretaviť do praxe nadobudnuté informácie a prístupy vo vzdelávaní a mal by slúžiť ako príklad dobrej praxe pre iné školy. Váš pedagogický projekt by mal byť replikovateľný a mala by byť zabezpečená jeho kontinuita aj po skončení vašej účasti v ročnom programe Komenského inštitútu. V ideálnom prípade by v rámci vášho projektu mala vzniknúť metodika, manuál, alebo návod, podľa ktorého by mohli aj iní učitelia a školy čerpať inšpiráciu z vašej práce.
V tomto kontexte je potrebné zmýšľať pri jeho príprave a realizácii – nemalo by ísť o projekt, ktorý sa dotkne len malej skupiny žiakov a aktivity, či o výstupy, ktoré nie sú replikovateľné v inom prostredí.
Do programu by ste mali vstupovať s pomenovaním problému/výzvy, ktorú by ste chceli riešiť realizáciou svojho pedagogického projektu. Cieľom by malo byť dosiahnuť hmatateľnú zmenu vo svojej školskej komunite/škole.
Na základe vášho zámeru si finálny projekt začnete tvoriť na úvodnom workshope projektového manažmentu aj s pomocou skúsených konzultantov.
Počas finalizácie a následnej realizácie projektu budete mať k dispozícii vlastného mentora alebo mentorku, ktorý vás bude podporovať, pomáhať identifikovať možné prekážky a hľadať riešenia. Realizácia však ostáva čisto vo vašich rukách.
Nie je potrebné, aby ste na prvé stretnutie prišli s už kompletným projektom a aktivitami. Naše dlhoročné skúsenosti ukazujú, že počas procesu na workshope môžete zistiť, že pre zrealizovanie vášho zámeru budete potrebovať úplne iné aktivity, ako ste si pôvodne mysleli.
Úspešný absolvent štúdia svoj projekt zrealizuje a následne jeho význam a výsledky obháji pred odbornou komisiou. Obhajoby budú prebiehať v online prostredí v troch termínoch na konci mája a začiatku júna. Termíny budú účastníkom oznámené v dostatočnom časovom predstihu.
Skúsený človek z praxe, pedagóg z radov našich absolventov, ktorý podporuje učiteľov počas ich práce na pedagogických projektoch. V Komenského inštitúte sme sa rozhodli investovať do vzdelávania našich absolventov v mentorských a koučingových zručnostiach. Tie potom využívajú pri sprevádzaní účastníkov ročného programu aj vo svojich školách.
So svojim mentorom sa budete stretávať online/telefonicky na mesačnej báze, alebo osobne aspoň raz za polrok. Komunikácia a spolupráca s mentorom je dôležitou súčasťou realizácie vášho projektu a preto je priebežný kontakt s ním nevyhnutný pre účasť v ročnom vzdelávacom programe.
Môžete si zvoliť formu medializácie, ktorá vám najviac vyhovuje (blog, článok, regionálne médiá, atď.) a nemusíte nutne stáť pred kamerami. Nejde nám o samoúčelnú prezentáciu, ale o šírenie pozitívnych príkladov zmien vo vzdelávaní medzi pedagogickú, ale aj širokú verejnosť. To je aj jedným z poslaní aktivít Komenského inštitútu.
Štúdium je úspešne ukončené obhajobou realizovaného pedagogického projektu pred odbornou porotou. Splnené musia byť aj podmienky účasti na workshopoch. Tolerujeme jednu ospravedlnenú absenciu.
Obhajoby budú prebiehať v online prostredí v troch termínoch na konci mája a začiatku júna. Termíny budú účastníkom oznámené v dostatočnom časovom predstihu.
Poplatok 150 € je “symbolický”, keďže celkové náklady vašej účasti v ročnom programe sú vo výške cca 2 500 € (sú dofinancované z grantov a firemných darov). Následne už neplatíte žiadne ďalšie poplatky za ubytovanie, stravu, lektorov a pod. – všetko budete mať zabezpečené.
Komenského inštitút nepoberá žiadne štátne dotácie, jeho aktivity sa každoročne rozširujú a už ich nie je možné všetky a trvalo financovať len z darov a grantov. V záujme udržateľnosti našich dlhodobejších vzdelávacích aktivít sme preto pristúpili k ich čiastočnému spoplatneniu.
Aj napriek tomu kvalitné profesijné a osobnostné akreditované inovačné vzdelávanie tak získate v hodnote 15 € mesačne, čo je približná cena jedného obeda s dezertom a kávou.
Samozrejme nechceme, aby ste tento poplatok uhrádzali z vlastných zdrojov (to je úplne posledná možnosť) – o úhradu poplatku najprv požiadajte vedenie vašej školy, prípadne zriaďovateľa, ZRPŠ, ale poznáme aj situácie, keď účasť vo vzdelávaní uhradil niektorý z rodičov/darcov.
Poplatok za vzdelávanie je potrebné uhradiť v priebehu júna 2025.
Ak sa aj napriek všetkým pokusom o získanie financií na úhradu poplatku dostanete do situácie, že to je hlavná bariéra vašej reálnej účasti, dajte nám to vedieť vo vašej prihláške. V opodstatnených prípadoch sa môžeme dohodnúť na znížení alebo odpustení organizačného poplatku.
Áno, cestovné náklady si hradí každý účastník sám. V Komenského inštitúte však podporujeme účastníkov aby spoločne zdieľali jazdu, čím minimalizujú vlastné náklady na cestu ako aj negatívny dopad na životné prostredie.
Áno. Po úspešnom absolvovaní celého programu dostanú účastníci Komenského inštitútu osvedčenie o absolvovaní ročného vzdelávania, ktoré je akreditovaným inovačný vzdelávaním. Za jeho absolvovanie vám prináleží príplatok za profesijný rozvoj vo výške 6 %.
Pre učiteľov je toto štúdium akreditované Ministerstvom školstva ako inovačné vzdelávanie. Po absolvovaní celého ročného programu v rozsahu 100 hodín inovačného vzdelávania vám prináleží príplatok za profesijný rozvoj vo výške 6 %. Maximálny príplatok za inovačné vzdelávanie je 12 %. Po ukončení ročného programu a úspešnej obhajobe projektu získate Potvrdenie o absolvovaní, ktoré môžete využiť pri tvorbe atestačného portfólia.
Účasť na prvých dvoch letných workshopoch je pre všetkých účastníkov povinná. Tolerujeme absenciu na jednom z troch tematických workshopov alebo na exkurzii.
Žiaľ nie. Štúdium je koncipované ako celok a nie je možné zúčastniť sa len jeho časti. Odporúčame však navštíviť naše verejné alebo online aktivity pre pedagógov.
Nie. Komenského inštitút sa zameriava na rozvoj pedagogických zručností, osobnostný rozvoj učiteľov a zlepšenie situácie školstva prostredníctvom praktických riešení realizovaných účastníkmi programu.
Vzdelávanie však prebieha vo Vzdelávacom centre, ktoré je známe svojim šetrným prístupom k životnému prostrediu a vysokými eko-štandardmi. Budeme preto radi, ak sa inšpirujete a prenesiete niektoré prístupy do svojho osobného alebo školského života.
Partneri



