
Adriana Macková
Adriana Macková

Som fyzikárka. Do školského systému som sa dostala z komerčnej sféry. Už vtedy pred siedmymi rokmi zamestnanci využívali firemné, benefity. Chodili na teambuildingy, absolvovali školenia, neformálne vzdelávania, workshopy, niektorí mali svojich koučov alebo trénerov. Vďaka tomu bol zamestnanec motivovanejší, spokojnejší a aj tvorivejší, podával lepšie výkony. Vtedy som si živo predstavila, aký prínos by vedeli mať podobné benefity pre školu, pre učiteľa, pre žiaka. Rozhodla som sa ísť touto cestou. Hneď na začiatku som si zvolila ročný program Individuálny rozvojový program učiteľa IRPU s mentorom Dávidom Králikom. Ďaľší rok Mentorský program rovnako od Leaf. A ostatné štyri roky vďaka programu Komenského inštitútu Mentori mentorujem a sprevádzam učiteľov ich vlastnými výzvami, projektami ale aj snami.

Anna Jančová
Anna Jančová

Stredoškolská učiteľka jazykov, Považskobystričanka, baví ju skúmať, čo v školstve (ne)funguje. Autorka podcastu o vzdelávaní Edužur a knižky miniatúr Pomaličky. Okrem pedagogiky sú jej vášňou knihy, divadlo a kráčanie.

Janka Šuchterová
Janka Šuchterová

Po štúdiu UKF v Nitre – odbor učiteľstvo a tlmočníctvo pre regionálny rozvoj, učiteľstvo – anglický jazyk a literatúra učila na rôznych druhoch škôl. Baví ju práca so žiakmi a učiteľmi na neformálnej úrovni, v ktorej využíva mentorsko – koučingový prístup. Mentoruje účastníkov programu KI a Učiteľov v akcii. Momentálne sa venuje aj supervízii mentorov.

Jozef Šujak
Jozef Šujak

Považskobystričan, ktorý absolvoval slovenský jazyk a dejepis na FF UK v Bratislave. Otec troch úžasných detí. Na svojom „rodnom gymnáziu“ učí už dvadsiaty rok. Mentoruje účastníkov programu KI, Učitelia v akcii a už druhý rok aj žiakov na gymnáziu. Považuje za jedno z veľkých šťastí v živote, že má prácu, ktorá ho napĺňa. Ako veľkú poctu vníma, že v roku 2022 bol zaradený do výberu Top 30 v súťaži Učiteľ Slovenska.

Katarína Jakubcová
Katarína Jakubcová

Zanietená učiteľka, ktorej snom je, aby učenie bavilo všetkých učiteľov. Preto mentoruje. Najradšej však učí svojich žiakov psychológiu, anglický jazyk a filozofiu na bilingválnom gymnáziu. Prax má aj zo zahraničia, v USA učila tri roky angličtinu. Celý život sa vytrvalo vzdeláva na kurzoch v rôznych oblastiach a v rôznych krajinách. Miluje cestovanie, dobrú literatúru a dobrú spoločnosť. Baterky si dobíja v prírode na dlhých prechádzkach, v záhradke a keď je príležitosť aj v divadle.

Katarína Michalíková
Katarína Michalíková

Pochádza z Levíc, avšak väčšinu svojho života „zasvätila“ Nitre. Najskôr ako študentka FF UKF v Nitre, teraz ako učiteľka na Gymnáziu, Golianova 68, Nitra, kde vyučuje anglický jazyk, dejepis a občiansku náuku a pôsobí ako školská koordinátorka DofE. Okrem toho, že je hrdou absolventkou Komenského inštitútu, v roku 2018 získala Fulbrightovo štipendium na 5-týždnňový vzdelávací program v USA pre 20 učiteľov z celého sveta. So svojimi kamarátkami z KI spoluorganizuje Letné školy pre učiteľov. Taktiež pôsobí ako mentorka pre aktuálny ročník KI, či pre Učiteľov v akcii. Tak ako Sokrates nabádal vhodnými otázkami k premýšľaniu, tak sa snaží aj Katka, či už ako učiteľka, koordinátorka alebo mentorka, viesť k premýšľaniu svojich študentov, mentees a dofákov. Taktiež sa usiluje viesť študentov ku kritickému mysleniu, učí ich slobodnej diskusii založenej na argumentácii a nabáda ich k tomu, aby slobodu vždy spájali so zodpovednosťou.

Ľubica Noščáková
Ľubica Noščáková

Pedagogička, ktorá sa od roku 1994 učí na 1. stupni ZŠ spolu s deťmi aj rodicmi. Jej srdcovkami sú témy reflexie, inklúzie, vnímavosti, kritického myslenia a strorytellingu, či prepájanie školy s rodinou a so životom. Je tiež spoluzakladateľkou a aktivistkou v OZ Pohodovo, učiteľkou v Narnii, mentorkou v RCPÚ Ba a lektorkou Edumy. Baví ju sprevádzať žiakov, rodičov aj učiteľov pri nachádzaní riešení ich výziev, aktívne ich počúvať a podporovať ich v napredovaní a dosahovaní úspechu.

Ľubica Tomková
Ľubica Tomková

Som učiteľkou dejepisu a geografie na Základnej škole Spojová v Banskej Bystrici. Študovala som na Univerzite Mateja Bela tiež v Banskej Bystrici. Popri práci som sa ešte venovala štúdiu špeciálnej pedagogiky, a aby som sa nenudila a spojila príjemné s užitočným, spravila som si kurz sprievodcu cestovného ruchu. V práci sa spolu s mojimi kolegami venujem vzájomnému mentoringu a posledné dva roky sa snažím viesť koučingové rozhovory s mojimi žiakmi a kolegami. Vnímam to ako veľký prínos. Počas voľného času rada cestujem, čítam a angažujem sa v dobrovoľníctve s mladými ľudmi s hendikepom.

Lucia Šepeľáková
Lucia Šepeľáková

Pôsobí na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky a psychológie, Pedagogickej fakulty v Prešove, kde sa zameriava na procesy zážitkového učenia/učenia sa a interaktívne stratégie vyučovania.

Martina Štesková
Martina Štesková

Z Bratislavy ju život rôznymi cestičkami doviedol až do Banskej Bystrice, kde vyštudovala učiteľstvo pre 1.stupeň. Už počas štúdia sa venovala rôznym aktivitám s deťmi, od mimoškolských krúžkov až po niekoľko denné tematické letné tábory. Taktiež sa jej podarilo odovzdávať rôzne poznatky a skúsenosti aj učiteľom na rôznych seminároch. Verí, že ak zlepší život aspoň jednému dieťaťu, stojí to za to. Momentálne sa venuje prioritne práci s deťmi v malotriednej škole, kde sa v jednom čase a priestore snaží skĺbiť ich potreby a požiadavky. Okrem toho sa neustále vzdeláva vo viacerých odvetviach. Je hrdou absolventkou 1.ročníka ročného programu KI, mentoruje pre KI a Mentóriu. Veľmi rada sa stretáva s novými inšpiratívnymi ľuďmi, vzdelávanie detí aj dospelých ju veľmi teší a napĺňa.

Miriama Glovňová
Miriama Glovňová

Už počas magisterského štúdia sociálnej pedagogiky a anglického jazyka pracovala ako dobrovoľníčka v detskom domove v Seredi. Keďže sa jej povinnej pedagogickej praxe málilo, pôsobila už počas štúdia aj ako lektorka anglického jazyka v dvoch materských a v jazykových školách.

Nika Klimová
Nika Klimová

Pochádza z Detvy, vyštudovala učiteľstvo informatiky a anglického jazyka, aktuálne vyučuje na Katedre informatiky, Fakulte riadenia a informatiky, Žilinskej univerzite. Nebaví ju byť iba vysokoškolskou učiteľkou, a preto popri tom vyučovala na rôznych základných školách v Banskej Bystrici či v Nitre. Teraz učí aj na Obchodnej akadémii v Považskej Bystrici. Pôsobí aj v Učíme s Hardvérom či Informatike 2.0 a zameriava sa na programovanie micro:bitov. Mentoringovo sa rada zaoberá informaticky orientovanými učiteľmi a teší ju, keď môže mentoringový prístup využiť aj pri vysokoškolských študentoch a ich záverečných prácach.

Peter Humay
Peter Humay

Narodený, vyštudovaný, žijúci a pracujúci vo svojej rodnej Nitre. Pôsobil na rôznych typoch škôl: základnej škole, gymnáziu aj súkromnej jazykovej škole. Teraz už 27 rok učí anglický jazyk na Základnej škole, Nábrežie mládeže v Nitre. Hoci učenie je jeho priorita, svoj čas venuje mentorovaniu a lektorovaniu kolegov v témach ako sú ranné kruhy, celostné komunitné triednictvo, zdravá klíma triedy a školy, prevencia šikany, formatívne hodnotenie.

Silvia Oleníková
Silvia Oleníková

Pedagogika je to, čo ju sprevádza celý život. Na nikdy nekončiacej ceste zlepšovať, čo sa v školách zlepšovať dá kráča v realizátora aj sprievodcu. Kedysi učiteľka, riaditeľka a dnes najmä výskumníčka v oblasti inklúzie, lektorka, mentorka a koučka. V lektorskej práci sa dotýka najmä tém: Cez storytelling k inklúzii a rozvíjaniu vnímavosti, Vytváranie bezpečného prostredia pre učiaci sa mozog, Komunikačné zručnosti a rešpektujúca komunikácia, Relaxačné techniky apod. Eduma a Komenského inštitút sú najobahucujúcejšie miesta, kde sa sama stále posúva a rastie, zároveň však pomáha rásť tým, ktorý sa na jej cestu pridajú. Mentoring považuje za najnástroj spoločného napredovania, obohacovania a sebarozvoja.

Stanislava Opátová
Stanislava Opátová

PF – učiteľstvo pre 1. stupeň vyštudovala v Nitre. 3 roky učila v Prievidzi, teraz už 32 rokov v Nižnej na Orave. Mentoruje pre KI, Učiteľov v akcii aj OZ VIAC. Venuje sa propagácii Hejného matematiky a dôležitosti čítania, organizuje letné školy pre učiteľov. Svoju prácu miluje a “učiteľovanie” ju stále baví.

Zuzana Borovská
Zuzana Borovská

Na post stredoškolského pedagóga nastúpila po absolvovaní Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach ako učiteľka biológie a chémie. Vždy ju ale lákala angličtina, a tak využila šancu doplniť si kvalifikáciu aj o tento predmet. Jednou z rozhodujúcich profesijných skúseností v jej živote bolo založenie a koordinovanie súkromného Jazykového centra. Takto získané a overené organizačné a manažérske spôsobilosti či kompetencie uplatnila a následne ďalej rozvíjala ako riaditeľka malého, dynamického gymnázia. Do vzdelávacieho procesu sa jej podarilo úspešne implementovať viaceré progresívne metódy a formy vyučovania vrátane mentorsko-koučingového prístupu, ktorý využíva aj v súčasnosti, avšak už v praxi školského inšpektora. Vo vzťahu k aktivitám Komenského inštitútu mentoruje účastníkov ročného vzdelávacieho programu KI, pedagógov zapojených do vzdelávacieho online projektu Učitelia v akcii, či začínajúcich učiteľov.