Žiak učiteľom

Aj na vašej škole sa na hodinách môže stať žiak učiteľom! Projekt zameraný na vzbudenie záujmu starších žiakov ZŠ o dianie na škole a zapojenie týchto žiakov do riešenia reálnych problémových situácií. Ide o vedomú prácu s formovaním ich postojov pri aktivitách zameraných na pomoc mladším spolužiakom s iným […]

EmpaTY + JA

Cieľom projektu projektu je poskytnúť žiakom 3., 4. ročníka v ŠKD a 7. ročníka ZŠ viac priestoru na triednických hodinách, hodinách SJL, v ŠKD a mimo vyučovania na poznávanie svojich emócií a emócií svojich spolužiakov, na ich pomenovanie a pochopenie, na odkomunikovanie pocitov svojmu okoliu. […]

DOBROdružstvo v nás

Žiaci v mojej triede tvoria menšie skupinky, niektorí sú dokonca vyčlenení mimo skupinu spolužiakov. Je pre nich náročné riešiť problémy spoločne. Traja chlapci sú často považovaní za tých, ktorí triedu zabávajú cez hodiny. Začnú dávať vtipné poznámky a zvyšok triedy v tom pokračuje. Cez prestávky vznikajú konflikty, kde […]

…aby veci dávali zmysel… Ročníkové práce s využitím medzipredmetových vzťahov

Cieľom môjho projektu bolo na základe ročníkovej práce zvýšiť využívanie medzipredmetových vzťahov na vyučovacích hodinách. Na jej pozadí som vyzdvihla jedinečnosť každého žiaka. Vytvorila som priestor pre rozvoj komunikačných, prezentačných zručností, učila žiakov pracovať s informáciami a selektovať ich. Projekt som realizovala v 9. ročníku.  […]

Jedno srdce – mnoho tvárí

Prostredníctvom projektu „JEDNO SRDCE – MNOHO TVÁRÍ“ som sa pokúsila priniesť do výučby rozvoj emocionálnej stránky ľudskej osobnosti. Počas projektu žiaci čelili mnohokrát ťažkým témam spojeným s významom pojmu tolerancia. Počas blokovej výučby na hodinách dejepisu a slovenského jazyka som sa pokúsila zvýšiť citlivosť žiakov […]

Bez šikany

Projekt Bez šikany slúži k prevencii šikany žiakov v školách. Aktivity sú realizované formou zážitkových aktivít prostredníctvom žiackeho parlamentu. Cieľom tohto pedagogického projektu je zážitkovou formou oboznámiť žiakov s agresívnym správaním, šikanou a ich možnými dôsledkami. Výsledkom celoročného projektu je jednoduchá metodika s uskutočnenými aktivitami. […]

Ako na reflexiu?

Prečo začať s reflexiou už na 1. st. ZŠ? V bežnom živote, v rodine, v triede i na poradách v škole sa stretávame s tým, že ťažko znášame kritiku a prijímame chyby. Mali by sme vedieť, že chybami sa človek učí a nemali by sme […]

Rozvoj altruizmu alebo „Ako konať dobro“

Každý deň čelíme veľkému množstvu volieb a rozhodnutí. Každučká z nich sa spravidla zjednoduší na jednoduchú voľbu medzi dobrom a zlom. Záleží len na nás, čo si vyberieme. Či budeme konať skutky zamerané len na seba alebo sa zameriame na pomoc druhým, čo nás mnohokrát […]

Divadlo Fórum – krok za krokom

Divadlo fórum (ďalej len skratka DF) je pomenovanie pre interaktívne inscenačné techniky využívané vo výchovno-vzdelávacom procese. Jeho podstatou je interaktivita hercov s divákmi. Diváci sa stávajú tiež aktérmi hry, sú konfrontovaní s realitou odohrávajúcou sa na javisku, ovplyvňujú dej, prípadne hrajú niektorú z postáv. Prežívajú […]