Deň pre školu

Zámerom projektu bolo získať a v praxi overiť platformu www.denproskolu.cz pre Slovenskú republiku ako nástroja na prepojenie spolupráce sveta praxe s teóriou na školách. Podarilo sa: Vytvoriť databázu najmenej slovenských dobrovoľníkov na platforme www.denproskolu.cz, ako nástroj zapojenia verejnosti do riešenia problémov vo vzdelávaní, zníženia nedostatku […]

Naučme sa spolu, ako môžeme byť lepší

Projekt je zameraný na formatívne hodnotenie žiakov, žiakov navzájom, ale aj učiteľov. Projektom sa dokázalo, že žiaci dosahujú lepšie výsledky z testov, pretože sú hodnotení, až keď máme overené, že majú učivo zvládnuté. Projekt bol realizovaný s vybranými žiakmi piateho ročníka. Technikami formatívneho hodnotenia sa […]

Dobrí holubi sa vracajú

Cieľom môjho projektu Dobrí holubi sa vracajú bolo vytvoriť model spolupráce s dobrovoľníkmi predovšetkým z radov absolventov školy. Tí by zabezpečili doplnkové rovesnícke vzdelávanie najmä v oblasti informatiky, techniky, prírodovedných predmetov a kariérnej výchovy.  V rámci projektu sme počas vyučovania realizovali praktické workshopy. Boli to […]

…aby veci dávali zmysel… Ročníkové práce s využitím medzipredmetových vzťahov

Cieľom môjho projektu bolo na základe ročníkovej práce zvýšiť využívanie medzipredmetových vzťahov na vyučovacích hodinách. Na jej pozadí som vyzdvihla jedinečnosť každého žiaka. Vytvorila som priestor pre rozvoj komunikačných, prezentačných zručností, učila žiakov pracovať s informáciami a selektovať ich. Projekt som realizovala v 9. ročníku.  […]

Jedno srdce – mnoho tvárí

Prostredníctvom projektu „JEDNO SRDCE – MNOHO TVÁRÍ“ som sa pokúsila priniesť do výučby rozvoj emocionálnej stránky ľudskej osobnosti. Počas projektu žiaci čelili mnohokrát ťažkým témam spojeným s významom pojmu tolerancia. Počas blokovej výučby na hodinách dejepisu a slovenského jazyka som sa pokúsila zvýšiť citlivosť žiakov […]

DOBROdružstvo v nás

Žiaci v mojej triede tvoria menšie skupinky, niektorí sú dokonca vyčlenení mimo skupinu spolužiakov. Je pre nich náročné riešiť problémy spoločne. Traja chlapci sú často považovaní za tých, ktorí triedu zabávajú cez hodiny. Začnú dávať vtipné poznámky a zvyšok triedy v tom pokračuje. Cez prestávky vznikajú konflikty, kde […]

Čím byť či nebyť

Zámerom projektu Čím byť či nebyť bolo vytvoriť model kvalitného kariérneho poradenstva na druhom stupni ZŠ. V septembri 2020 som na našej škole prevzala pozíciu kariérnej poradkyne. Už dlhšie som sa zamýšľala nad tým, ako zefektívniť túto oblasť, aby poradenstvo nebolo zredukované iba na administráciu prihlášok […]

Čítanie nás baví

Aby si vytvorili deti kladný vzťah k čítaniu od najnižších ročníkov, v druhom a treťom ročníku sme sa na našej škole rozhodli zaviesť projektové vyučovanie. Chceli sme, aby deti mali radosť z čítania a už od druhého ročníka sa naučili čítať s porozumením. Každý piatok sme […]

Nie sú body ako body

Na hodinách dejepisu zavádzam metódu štvorstupňového hodnotenia, ktoré reaguje na prirodzené talenty žiakov, ich snahu a napredovanie. Využívam pri tom prvky gamifikácie, pri čom beriem do úvahy jedinečnosť každého zo žiakov. Žiaci sú hodnotení v štyroch oblastiach: viem – dokážem – komunikujem – snažím sa. […]