Školskí asistenti

Pracujem tretí rok ako asistentka učiteľa, na základnej škole. Momentálne „asistujem“ na druhom stupni. Za tieto roky sa mi nepodarilo stretnúť so žiadnym asistentom, s ktorým by som si mohla vymeniť skúsenosti a porozprávať sa. Rovnako, ako dopátrať sa, kto to ten asistent vlastne je […]

Šach a logické myslenie

Cieľom projektu je vypracovanie súboru úloh pre deti vo veku 5-7 rokov, ktoré začínajú so šachom. Pri deťoch v tomto veku je ešte veľká potreba „hrania sa“, preto chcem vytvoriť súbor cvičení a úloh pre šachových trénerov a inštruktorov, ktoré im pomôžu zmysluplne s deťmi […]

Ako na reflexiu?

Prečo začať s reflexiou už na 1. st. ZŠ? V bežnom živote, v rodine, v triede i na poradách v škole sa stretávame s tým, že ťažko znášame kritiku a prijímame chyby. Mali by sme vedieť, že chybami sa človek učí a nemali by sme […]

Rozvoj altruizmu alebo „Ako konať dobro“

Každý deň čelíme veľkému množstvu volieb a rozhodnutí. Každučká z nich sa spravidla zjednoduší na jednoduchú voľbu medzi dobrom a zlom. Záleží len na nás, čo si vyberieme. Či budeme konať skutky zamerané len na seba alebo sa zameriame na pomoc druhým, čo nás mnohokrát […]

Konštruktivizmus na hodinách chémie

Keďže chémia je PRÍRODNÁ VEDA, cieľom môjho mikroprojektu je, aby žiaci počas hodín chémie pracovali ako vedci, nie, aby v škole získali (sprostredkovane) množstvo vedeckých poznatkov, ale aby oni boli „vedcami“ objavujúcimi čaro chémie.Vďaka tomu, že budú s látkami narábať, premýšľať nad nimi, si budú […]

Hejného matematika a rodičia

Na ZŠ s MŠ v Nižnej učíme podľa metódy VOBS /Vyučovanie orientované na budovanie schém/ už štvrtý rok. Je to metóda na vyučovanie matematiky, ktorú vypracoval prof. Hejný. Rodičia vedeli o tejto metóde veľmi málo a keďže som chcela, aby zdieľali radosť z matematiky so […]

Divadlo Fórum – krok za krokom

Divadlo fórum (ďalej len skratka DF) je pomenovanie pre interaktívne inscenačné techniky využívané vo výchovno-vzdelávacom procese. Jeho podstatou je interaktivita hercov s divákmi. Diváci sa stávajú tiež aktérmi hry, sú konfrontovaní s realitou odohrávajúcou sa na javisku, ovplyvňujú dej, prípadne hrajú niektorú z postáv. Prežívajú […]

Učiteľ ako sprievodca

Mentor bol priateľ kráľa Odysea. Keďže bol Mentor múdry a rozvážny, Odyseus mu zveril do výchovy svojho maloletého syna Télemacha, keď odchádzal do trójskej vojny. Svoju úlohu potom Mentor plnil veľmi zodpovedne a s úspechom. Telemachos si ho vážil a poslúchal ho ako otca. Mentor […]

Mária Babušová

Pochádza z Považskej Bystrice. Študovala v Nitre na Univerzite Konštantína Filozofa učiteľstvo dejepis a estetickú výchovu. V Nitre začala aj jej dobrovoľnícka cesta, a to na festivale Divadelná Nitra, kam sa každoročne vracia. Istý čas pôsobila v nitrianskej neziskovej organizácii Zelená Zebra. Momentálne ju zavialo […]