Aj na vašej škole sa na hodinách môže stať žiak učiteľom! Projekt zameraný na vzbudenie záujmu starších žiakov ZŠ o dianie na škole a zapojenie týchto žiakov do riešenia reálnych problémových situácií. Ide o vedomú prácu s formovaním ich postojov pri aktivitách zameraných na pomoc mladším spolužiakom s iným […]
Zámerom projektu bolo dať študentom dostatočný priestor na hodinách slovenského jazyka, aby mohli sami premýšľať, diskutovať a vytvárať si vlastné názory a nemali obavu vyjadrovať svoj názor. Zároveň sa mali počas trvania projektu naučiť správne argumentovať, kultivovať svoj jazykový prejav a naučiť sa nesúhlasiť (konštruktívne […]
Projekt “V triedach bez dverí sa lepšie dýcha” riešil prepojenie a budovanie vzťahov medzi jednotlivými triedami školy tak, aby sme uľahčili a riadili proces spoznávania sa neznámych detí medzi sebou bez toho, aby vznikali tábory “my” a “oni” a vytvorili sme skupinu žiakov, ktorí sa […]
Projekt je zameraný na formatívne hodnotenie žiakov, žiakov navzájom, ale aj učiteľov. Projektom sa dokázalo, že žiaci dosahujú lepšie výsledky z testov, pretože sú hodnotení, až keď máme overené, že majú učivo zvládnuté. Projekt bol realizovaný s vybranými žiakmi piateho ročníka. Technikami formatívneho hodnotenia sa […]
Zámerom projektu bolo rozvíjanie soft skills žiaka, ako je napríklad budovanie zdravého sebavedomia, kritického myslenia a pohľad na vnútornú motiváciu. Projekt pomáhal žiakovi odbúravať strach z prezentácie vlastného názoru, nadobúdať komunikačné zručnosti, prebúdza v ňom kreativitu, viesť ho k samostatnosti a zmyslu pre zodpovednosť a […]
Projekt vystihuje už jeho názov „Motivácia neopúštaj ma (Dalton na hodinách AJ). Zámerom projektu bolo zvýšenie a udržanie motivácie u študentov v priebehu školského roka na hodinách anglického jazyka, čo by sa malo odraziť v zlepšení úrovne angličtiny (AJ) a schopnosti relevantne si reflektovať svoju […]
V projekte sme spolu s kolegami z Človeka v ohrození a Outward Bound Slovensko upravili a testovali metodiku práce s mladými zo sociálne znevýhodneného prostredia maďarskej organizácie Elmenyakademia. V metodike sumarizujeme postupy práce a možnosti ako aktivizovať mladých z marginalizovaných rómskych komunít, s ktorými pracujeme […]
Prijatie žiaka na strednú školu je pre väčšinu prvákov medzníkom. Majú veľké očakávania aj obavy z nového prostredia. Sú odhodlaní začať sa venovať povinnostiam, ale ich počiatočné nadšenie sa pomaly stráca. Na podporu našich prvákov aj druhákov sme preto zaviedli predmet osobnosť žiaka, ktorý im […]
Každý deň čelíme veľkému množstvu volieb a rozhodnutí. Každučká z nich sa spravidla zjednoduší na jednoduchú voľbu medzi dobrom a zlom. Záleží len na nás, čo si vyberieme. Či budeme konať skutky zamerané len na seba alebo sa zameriame na pomoc druhým, čo nás mnohokrát […]
Prírodovedný program pre deti predškolského veku (3-6 rokov) a homeschoolerov 1. stupňa ZŠ, podporujúci rozvoj praktických zručností, znalostí a kreativity so zameraním na leadership. Cieľom projektu bolo, poskytnúť deťom bezpečné zázemie pre rozvoj líderských zručností a schopností a dopriať im slobodný priestor na rozvoj voľnej […]