JA sa stále učím

Projekt “JA sa stále učím” spája tri dôležité rozmery. Prvým je samotný žiak, ktorý sa učí pomenovať svoje silné a slabé stránky, rozvíjať svoje schopnosti a chápať hodnotenie ako nástroj rastu, nie ako trest. Druhým rozmerom je komunita v škole – vďaka aktivitám, mentoringovej skupine […]

EduMosty spolupráce

Pedagogický projekt EduMosty spolupráce je realizovaný za účelom vytvorenia bezpečného a efektívneho priestoru pre rodičov a učiteľov cez výchovno-vzdelávacie aktivity počas vyučovania i mimo neho. Zavedením tradičných, ale aj príležitostných stretnutí je umožnená rodičom participácia na aktivitách so žiakmi, priama komunikácia, ale aj riešenie dôležitých […]

VŠiMNi S!

Cieľom projektu Všimni si! bolo ukázať žiakom a pedagógom, že rozvojom všímavosti v škole môžeme podporiť u žiakov sústredenie a pozornosť. Sebakontrolou, ktorú týmito cvičeniami žiaci upevňujú, dokážu postupne lepšie odolať rušivým myšlienkam či negatívnym prejavom stresu. Do projektu bolo zapojených 20 žiakov deviatej triedy […]

DOBROdružstvo v nás

Žiaci v mojej triede tvoria menšie skupinky, niektorí sú dokonca vyčlenení mimo skupinu spolužiakov. Je pre nich náročné riešiť problémy spoločne. Traja chlapci sú často považovaní za tých, ktorí triedu zabávajú cez hodiny. Začnú dávať vtipné poznámky a zvyšok triedy v tom pokračuje. Cez prestávky vznikajú konflikty, kde […]

Komunikácia hrou

Cieľom môjho projektu bolo zlepšiť úroveň sociálno-komunikačných zručností policajtov prostredníctvom zážitkovej pedagogiky. Ako najčastejší problém policajných tímov sa uvádza slabo fungujúca komunikácia. Zážitková pedagogika dáva poslucháčom možnosti ponoriť sa do sveta „akože“. Tento svet im umožňuje si v bezpečnom prostredí vyskúšať nové spôsoby správania a […]

Brúsenie diamantu

Zámerom projektu bolo rozvíjanie soft skills žiaka, ako je napríklad budovanie zdravého sebavedomia, kritického myslenia a pohľad na vnútornú motiváciu. Projekt pomáhal žiakovi odbúravať strach z prezentácie vlastného názoru, nadobúdať komunikačné zručnosti, prebúdza v ňom kreativitu, viesť ho k samostatnosti a zmyslu pre zodpovednosť a […]

Mäkké zručnosti vs. odborné vedomosti

Mäkké zručnosti sa dostali do popredia záujmu predovšetkým vďaka zamestnávateľom, ktorí u absolventov stredných škôl vyžadujú predovšetkým spoluprácu, kreativitu, schopnosť riešiť problémy. Cieľom môjho projektu bolo zamerať sa na tieto zručnosti na vyučovacích hodinách odborných predmetov. Počas roka žiaci riešili rôzne úlohy na rozvoj spolupráce, […]

Bez šikany

Projekt Bez šikany slúži k prevencii šikany žiakov v školách. Aktivity sú realizované formou zážitkových aktivít prostredníctvom žiackeho parlamentu. Cieľom tohto pedagogického projektu je zážitkovou formou oboznámiť žiakov s agresívnym správaním, šikanou a ich možnými dôsledkami. Výsledkom celoročného projektu je jednoduchá metodika s uskutočnenými aktivitami. […]