Učitelia v akcii: “Sila talentu“ (učitelia plní talentu)

Učitelia v akcii: “Sila talentu” je projekt, ktorého cieľom bolo o 50% zvýšiť angažovanosť učiteľov, pri budovaní kultúry a rozvoja školy a podporiť polovicu pedagogického zboru v rozvoji individuálnych jedinečností – silných stránok (Gallup talentov) s uplatňovaním rastového myslenia pre zvýšenie kvality školy v duchu: […]

So kerava?/Čo budeme robiť?

Cieľom projektu bolo zlepšiť školskú dochádzku detí v materskej škole a na 1. stupni v ZŠ Jelšava, najmä detí z marginalizovaných komunít a generačnej chudoby. Projekt reagoval na potrebu budovania zdravých návykov a zodpovedného prístupu ku škole. Spolu s odborným tímom, terénnymi pracovníkmi, pediatrom a […]

Čím je spojená škola spojená?

Cieľom projektu bolo efektívne a dlhodobo prepojiť jednotlivé zložky školy – základná škola, materská škola, školský klub detí a zvýšiť informovanosť naprieč jednotlivými zložkami. Vo výsledku ako žiadaný efekt sa očakáva zvýšenie počtu zapísaných predškolákov z organizačnej zložky materská škola do prvej triedy základnej školy. […]

Stredko

Projekt vznikol ako reakcia na zmenu organizačnej štruktúry našej školy a zavedenie novej úrovne vedenia – stredného menežmentu. Stredný menežment školy tvoria supervízori a vedúci tímov. Supervízor je učiteľ, ktorý má (v skratke) na starosti vedenie svojho tímu, profesijný rast a podporu učiteľov. Cieľom bolo […]

Zážitky, ktoré tvoria budúcnosť

Cieľom projektu bolo zapojiť aspoň 30% učiteľov druhého stupňa do aktívneho používania aktivizujúcich metód na minimálne ¼ svojich vyučovacích hodín mesačne, počas trvania projektu. Mojou úlohou v projekte bolo priniesť nové metódy, motivovať, facilitovať a mentorovať mojich kolegov, a tak im pomáhať na ceste stať […]

Denník začínajúceho riaditeľa

Nastúpiť do role leadra, mentora, kouča, jedným slovom riaditeľa na celkom novej škole nie je vôbec ľahké. A tak mojim cieľom pre tento projekt bolo počas jedného školského roka nastaviť novú víziu, poslanie, piliere i hodnoty školy, spoločne s celým tímom školy. A to pomocou […]

Wellbeing učiteľov alebo Na učiteľoch (nám) záleží

Zámerom projektu bolo vytvoriť kultúru wellbeingu a podporenie psychickej odolnosti učiteľov. Učitelia sú pod neustálym tlakom a hodnotením spoločnosti. K tomu, aby podávali výkon, musia byť aj oni sami v pohode. Musia rozumieť sebe, svojmu prežívaniu, mali by ovládať zručnosti, ktoré im pomáhajú budovať ich […]

Kto som, kam kráčam?

Projektom “Kto som, kam kráčam?” som chcel dosiahnuť zmenu práce triedneho učiteľa v štyroch vybraných triedach (I.B, kvinta, II.B, sexta) s orientáciou na systematickosť práce triedneho učiteľa so žiakmi, individualizáciu práce s jednotlivými žiakmi a zvýšenie sebapoznania každého žiaka a cieľavedomosti žiakov vybraných tried. Spracoval […]

V triedach bez dverí sa lepšie dýcha

Projekt “V triedach bez dverí sa lepšie dýcha” riešil prepojenie a budovanie vzťahov medzi jednotlivými triedami školy tak, aby sme uľahčili a riadili proces spoznávania sa neznámych detí medzi sebou bez toho, aby vznikali tábory “my” a “oni” a vytvorili sme skupinu žiakov, ktorí sa […]

Ako začať učiť a nezblázniť sa

Projekt má riešiť problematiku podpory začínajúcich učiteľov v pedagogickej praxi, počas adaptačného procesu, ale i niekoľko rokov po ňom. Po nástupe do zamestnania čerství absolventi nemajú toľko skúseností s riešením problémových situácií, s ktorými sa po nástupe do zamestnania stretnú. Tejto problematike som sa venovala […]