Počas tvorby vízie Učiace sa Slovensko v rokoch 2016 – 2017 sa podarilo vyvolať nádej, že slovenské školstvo sa konečne vydá na cestu potrebných zmien. Následné kroky ministerstva školstva (či skôr ich absencia) však mnohých zaskočili a opäť raz sklamali.
16,90 €
Radi by ste u Vás na škole otvorili diskusiu na tému šikana, ale neviete ako na to?
10 €
Čo očakávame od poznania minulosti vlastnej krajiny? Poučenie? Pochopenie súčasného fungovania? Posmelenie k odvahe povedať svoj názor? Prebratie svojho podielu zodpovednosti za denné fungovanie svojej školy, úradu, obce?
14,30 €
Pod pojmom škola alebo vzdelávanie si zvykneme predstaviť budovu, lavice, 45 minútové hodiny, na ktorých učiteľ pred tabuľou vysvetľuje látku a žiaci sa hlásia. Margret Rasfeld nazerá na školy a vzdelávanie inak. Uvedomila si, že memorovanie sa faktov a poučiek nestačí.
12 €
Kniha sa skladá z 5-tich kapitol: raňajky (19 receptov), polievky (12 receptov), hlavné jedlá (23 receptov), šaláty (8 receptov) a koláče (8 receptov).
16 €
Tri žiačky - kamarátky z alternatívnej základnej školy v Berlíne, napísali knihu o tom, ako si ony predstavujú správnu školu. V ich škole sa neznámkuje, žiaci si organizujú vlastný rozvrh hodín a často sami rozhodujú, čo a ako sa budú učiť.
10 €
Kniha rozhovorov „Medzi nami“ s podtitulom „rozhovory o postojoch, ktoré ubližujú a myšlienkach, ktoré rozdeľujú“ je zbierkou štrnástich rozhovorov s bývalými radikálmi a profesionálmi v oblasti deradikalizácie o tom, aké to je, byť súčasťou nenávistnej skupiny. Čo človek prežíva, čomu verí a ako nastáva zlom v myslení?
Nové, prepracované vydanie metodickej príručky Komu patrí zem reflektuje zmeny, ktoré sa za posledných šesť rokov udiali a ponúka vám okrem pôvodných aktivít aj:
- aktualizované údaje a novšie dáta
- 7 nových aktivít na aktuálne témy
- 7 ľudových rozprávok z celého sveta
- úplne novú kapitolu s desiatimi metodikami na prácu s rozprávkami, ktoré u žiakov rozvíjajú hodnoty tak dôležité pre budúcnosť nášho sveta: skromnosť, čestnosť, vytrvalosť či múdrosť
Mnohé šikanované deti nevolajú o pomoc. Dôvody sú rôzne – či už je to pocit hanby, strachu, alebo nízke sebavedomie. Tieto deti zostávajú skryté a bez pomoci. Preto je veľmi dôležité otvárať v triedach a kolektívoch tému šikany a rozprávať sa o nej.
Našim cieľom je inšpirovať pedagógov, aby časť výučby preniesli do vonkajšieho prostredia a podporili tak nielen záujem tínedžerov o obsah učiva a jeho praktické využitie, ale umožnili im aj tak potrebný pohyb a kontakt s prírodou – navyše zážitkovou formou rozvíjajúcou ich kreativitu, spoluprácu a kritické myslenie.