Rozvoj emocionálnej inteligencie aj kritického myslenia, zlepšenie wellbeingu a pozitívnej klímy v triedach, aktivizujúce metódy výučby – to sú len niektoré z mnohých tém, v ktorých sa chcú učiteľky a učitelia na Slovensku rozvíjať. V dnešnej dynamicky sa meniacej dobe je celoživotné vzdelávanie pedagógov nevyhnutnosťou. Digitalizácia, nástup umelej inteligencie, kurikulárna reforma, výzvy v podobe zlého duševného zdravia mládeže, kyberšikany či dezinformácií, to všetko motivuje učiteľky neustále sa rozvíjať, učiť nové zručnosti a používať pri výučbe nové nástroje.
Preto Komenského inštitút prináša už 7. Ročný program – komplexné vzdelávanie pre študentov študentov pedagogických fakúlt, ale aj učiteľky, učiteľov a vedenie škôl naprieč Slovenskom.
„Na Slovensku potrebujeme posilniť sebavedomie učiteliek a učiteľov, dodať im nástroje, zručnosti a podporu, ktorá by im pomohla zvládať výzvy, s ktorými sa vo svojich triedach a školách denno denne boria. To je cieľom ročného vzdelávania v Komenského inštitúte, počas ktorého si absolvujú šesť pobytových workshopov a získajú komunitu podobne zmýšľajúcich kolegýň a kolegov,” vraví riaditeľka mimovládnej organizácie Živica, manažérka programu Komenského inštitút, Zuzana Labašová.
„Štúdium v Komenského inštitúte mi dalo seba samu. Schopnosť veriť si oveľa viac, byť silnou osobnosťou v každej situácii a posunulo ma aj profesne,“ hovorí Mária Slezáková, učiteľka na základnej škole v Piešťanoch a absolventka 6. ročného programu.
Rozvoj pedagogických lídrov považuje v Komenského inštitúte za kľúčový, keďže nedávny reprezentatívny prieskum ukázal, že postavenie pedagógov – predovšetkým učiteľov základných škôl je v slovenskej spoločnosti nízky.