Na post stredoškolského pedagóga nastúpila po absolvovaní Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach ako učiteľka biológie a chémie. Vždy ju ale lákala angličtina, a tak využila šancu doplniť si kvalifikáciu aj o tento predmet. Jednou z rozhodujúcich profesijných skúseností v jej živote bolo založenie a koordinovanie súkromného Jazykového centra. Takto získané a overené organizačné a manažérske spôsobilosti či kompetencie uplatnila a následne ďalej rozvíjala ako riaditeľka malého, dynamického gymnázia. Do vzdelávacieho procesu sa jej podarilo úspešne implementovať viaceré progresívne metódy a formy vyučovania vrátane mentorsko-koučingového prístupu, ktorý využíva aj v súčasnosti, avšak už v praxi školského inšpektora. Vo vzťahu k aktivitám Komenského inštitútu mentoruje účastníkov ročného vzdelávacieho programu KI či začínajúcich učiteľov.