V pedagogike sa od čias Komenského neobjavilo nič revolučnejšie, hovorí etnologička Katarína Nádaská
Považuje za dôležité, aby sa profesii učiteľstva vrátila úcta a vážnosť. Školstvo na
Je dôležité prepojiť mladých, aby spolupracovali aj napriek rozdielnym názorom, hovorí odborníčka na globálne vzdelávanie
Tajomstvo svojich židovských koreňov odhalila nečakane a vzdelanie získavala v utajení kvôli
EDUŽUR: Chválenie vždy a za každú cenu nie je to, čo dieťa potrebuje počuť, hovorí
Známky sa podľa nej stávajú často jedinou motiváciou, čo z detí robí
Deti potrebujú, aby sme problémy riešili s pokojom, hovorí pedagogická asistentka Pavla Cicková.
Riaditeľ strednej školy ju nedoporučil na vysokoškolské štúdium, preto išla pracovať do
EDUŽUR: Inovatívni učitelia sú odstrčení na okraj, podporu môžu nájsť vo vzdelávacích projektoch, hovoria odborníci
Manželia Juraj Hipš a Zuzana Labašová umožňujú pedagógom pracovať na svojich vzdelávacích
EDUŽUR: Ak deťom zakazujeme emócie, v dospelosti ich nebudú vedieť využiť, hovorí psychologička Sylvia Ondrisová.
Psychologička Sylvia Ondrisová sa venuje otázkam moci a hovorí, že keď človek,
EDUŽUR: Bez podpory učiteľov zmeny v triedach neuvidíme, hovorí Péter Urbán z ministerstva školstva.
Deti potrebujú podľa neho prostredie, kde môžu urobiť chyby a ukázať svoje
EDUŽUR: Dieťa by malo mať možnosť zažívať úspech, hovorí učiteľka Slovenska.
Čím sú deti mladšie, tým pevnejšie hranice potrebujú, myslí si Michaela Babejová,
EDUŽUR: Vzdelávanie mi nemôžu zobrať, vďaka nemu sa viem za seba postaviť, hovorí študentka gymnázia.
Neísť na vysokú školu podľa študentiek gymnázia už nie je frajerina, aj
EDUŽUR: Chystáme sa na éru umelej inteligencie, no zubami-nechtami sa držíme techník spred sto rokov,
Prečo je potrebná reforma školstva? Ako by mali pedagógovia odkomunikovať zmeny rodičom?
EDUŽUR: Trápime sa, ako pracovať s deťmi s poruchami učenia, pritom správnym nástrojom je príbeh,
Príbeh považuje za najsilnejší vzdelávací nástroj, vďaka ktorému si žiaci zapamätajú oveľa
EDUŽUR: V predstavení dostane šancu každý. Štvorkári zo správania aj tí, ktorí prepadajú, hovorí učiteľka
Známky považuje za donucovací prostriedok. Svojich žiakov chváli, ak chcú pomáhať iným